Szeretettel köszöntelek a HÍRES MAGYAROK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRES MAGYAROK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRES MAGYAROK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRES MAGYAROK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRES MAGYAROK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRES MAGYAROK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRES MAGYAROK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRES MAGYAROK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Megszületett Csonka János mérnök, az autókban használatos porlasztó feltalálója.
Szegeden született.
Gépész tanulmányait külföldön végezte. 1924-ben, a Műszaki Egyetem
műhelyfőnökeként halt meg, ahonnan 72 évesen ment nyugdíjba.
Igen leleményesen úgy kötött megállapodást az egyetemmel, hogy nyáron
bérmentve használhatta a műhelyt saját kísérletei céljából.
Bár felsőfokú végzettséggel nem rendelkezett, munkája elismeréseként
feljogosították a gépészmérnöki cím viselésére.
Kiválóan beszélt a latin és a német mellett franciául is. Ott volt a
Magyar Automobil Club alapítói között.
1883. Kifejlesztette a kettős tüzelőanyag ellátású motort, mely
gáz-petróleum keverékével működött és 3 Le-t teljesített.
1889. Bánki Donáttal közösen leszerződött a Ganzzal és ezzel kezdetét
vette a magyar motorgyártás.
1893. február 11. a párizsi világkiállításon bemutatták Bánikval ketten
az "Újítások petróleum motorokon" című tanulmányt, mellyel aranyérmet
nyertek. Művükkel forradalmasították a motorizációt és annak
elterjedését.
Ez volt a porlasztó.
1900-ban leszerződött a Magyar Postával 2 db levélgyűjtő tricikli
tervezésére.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!