Szeretettel köszöntelek a HÍRES MAGYAROK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRES MAGYAROK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRES MAGYAROK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRES MAGYAROK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRES MAGYAROK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRES MAGYAROK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRES MAGYAROK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRES MAGYAROK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
1852. január 22-én született Szegeden,
1939. október 27-én halt meg Budapesten.
Több éves külföldi tanulmányait megszakítva 25 évesen, 1877-ben a Budapesti Műegyetem Gépipari Tanszékének műhelyfőnöke lett. 1879-ben elkészítette az első gázmotort, amelyben már szelepek működtek. 1882-ben szabadalmaztatta az ún. Csonka-féle gáz és petróleummotort. Az ő ötlete alapján készült el Bánki Dónáttal közösen első világraszóló alkotásuk, a karburátor (benzinporlasztó). Ezt 1893. február 11-én szabadalmaztatták.
CSONKA JÁNOS (1852 - 1939)Az ő nevéhez fűződik az első magyar motorkerékpár és motorcsónak, az első tűzoltó- és sínautómotor megalkotása is. Az 1800-as évek végén a Magyar Királyi Posta részére motortriciklit készített, amelyet később a saját készítésű postaautója váltotta fel. Neki köszönhetően Európában elsőként nálunk lett motorizálva a postai küldemények szállítása. Nevéhez kapcsolódik úgyszintén elsőként a motoroknál használt vezérelt szívó szelep alkalmazása. Bánkival közösen készítették el az első gőzkalapácsot, és a motorok automatikus gyújtásának kidolgozását is.
1905-ben tervezte meg az első magyar gyártmányú személygépkocsit. A sikeres próbaút idejétől 1905. május 31-től számítják a magyar autógyártás történetét. Autójavító műhelyéből fejlődött ki halála után a Csonka- féle gépgyár. Feltalálói képességének nagyságát mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy utolsó szabadalmát 84-éves korában jegyeztette be.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!